2007-03-09

Zöldborsófőzelék

Túl sok kommentárt nem fűznék hozzá: ez lesz a mai munkaebéd... :) Hozzátenném még, hogy ez a verzió liszttel és tejszínnel készült, így nem éppen a kímélő kategóriába sorolható étek... :) A tejszíntől nagyon finom, krémes ízt kap.





Zöldborsófőzelék
Hozzávalók:

500 gr mirelit zöldborsó
1 nagy fej hagyma
1 púpos evőkanál liszt
2 evőkanál olívaolaj
egy nagy doboz főzőtejszín (azt hiszem 500 ml)
némi tej
só, bors

Elkészítés: A hagymát apróra vágom, olívaolajon megpárolom. Mehet hozzá a borsó, só és bors, az aljára kevéske vizet löttyintek, fedő alatt puhára párolom. Mikor megpuhult, meghintem a liszttel, elkavargatom. Hogy oda ne égjen, rögtön hozzáadom a tejszínt, és felengedem annyi tejjel, hogy kellemes állaga legyen (nem túl folyós, de nem is túl sűrű). Érdemes figyelembe venni, hogy a főzelék hűlés közben még sűrűsödik, tehát inkább legyen picit hígabb, így hűlés közben pont a megfelelő szilárdságot fogja elérni. Rottyantok egyet rajta és kész is. Ha még így is túl sűrűnek találtatik, tejjel higítható (ebben az esetben is rottyanásig főzzük).

PS.: Ez itt a macskám, Safranek. Éppen csak szimatol, még időben el lett kapva... :)



2 megjegyzés:

elérhetőség: frenk28@gmail.com írta...

Hát te csúcs vagy! próbáltam megfőzni de nem sikerült! A macska aranyos! Feri
kérlek küldj egy geszerübb receptet olyasfélét ahol tejfölel lehet ezt a főzeléket elkészíteni és amibe pirospaprikát is tesznek! Van ilyen? Mert anyukám így szokta de nem találom sehol.

Névtelen írta...

Feri!
Mancsfalatokat olvasva láttam a kérésedet a főzelékre vonatkozóan. Nekem van olyan receptem amilyet Te keresel. Én is az anyukámtól tanultam. A mai napig igy készitem, a családom kedveli. Amennyiben nem kaptál még ilyen receptet, jelezd és én szívesen elküldöm.
Üdvözlettel: Erzsi
E-mail: rrzsi@citromail.hu