2007-03-26

A Mama főztje (fotó dokumentáció)

Hétvégén Anyukámfőzött, így olyan nagy főzést nem csaptam. Illetve egy zöldséglevest dobtam össze vasárnapra, nílusi sügérfilét sütöttem hétfőre és elkészült a vendégváró pályamű (mibenlétét fedje egyelőre jótékony homály... ;))

Alább álljon tehát a hétvégi menü(ett) :) fotókkal dokumentált, hiteles leírása. Recepteket nem mindenhol közlök, mert az alakbarát programom mélységes tiszteletben tartása okán Anycikám visszafogta magát és mennyei, de "egyszerű" étkeket tett az asztalra, amelyek receptje minden bizonnyal mindenki előtt "ösmeretes". Egyébként abszolút értem, amiről Zsófi egyszer már írt... családi rendezvényeken hamarabb fotózom, mint eszem... A probléma ott van, hogy nem a családtagokat már elsősorban, hanem az ételeket! :D
I. fogás: Marhahúsleves

Ez a finom húsleves marhából készült! Mennyei volt, de én pulykanyakból szeretem a levest a legjobban. Itt kell, hogy bevalljam, hogy még sosem főztem sk. húslevest... nem egy bonyolult étel, de valahogy Anyukám húslevesei által annyira magasan van a léc, hogy még sosem futottam neki, hogy egyedül átugorjam... De ami késik, nem múlik! :)






II. fogás: Hagymával sült csirkecomb/csirkemell burgonyapürével, párolt lilakáposztával.


A csirkék sütőzacskóban hagymaszeletekkel sültek össze ilyen szép ropogósra.










Köretként volt még hozzá:



A külcsín megtévesztő, mert a köret nem répából és krumpliból áll. Sárgarépa, fehérrépa és karalábé kockák vajon való megpárolásával-pirításával készült! Nagyon finom!





III. fogás: Bögrés sütemény


Az alábbi recept nem feltétlenül kell, hogy a program részét képezze, de nem bírtam ellenállni... Nagyon egyszerű, de mégis nagyon finom sütemény! Általam befőzött baracklekvárral ettük.

Hozzávalók:

1 bögre tej
1 bögre kristálycukor
1 bögre mák
1 bögre dió
1 bögre finomliszt
1 csomag sütőpor
1 tojás
1 citrom leve és reszelt héja
1 kk. fahéj
Elkészítés: A hozzávalókat jól összedolgozzuk és kivajazott, kilisztezett tepsiben sütjük.

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

Már a nyelvhaltól is dobtam egy hátast, de ez a nílusi sügérfilé... Hol tesztek szert ezekre, kisállatkereskedésben? :)

macs írta...

:D Neeeeeeeeeeeeeem, simán a halasnál! :) Ez utóbbi a törökbálinti Cora halpultjáról érkezett. Szenzációs, hogy _teljesen_ szálkamentes mindkettő és nagyon finom ízük van. Most már szinte sportot űzök a különleges (de azért nem csillagászati összeget kóstáló) halak levadászásából... ;)