2007-03-29

Banános kókusztorta

Imádok sütni! Talán a cukrász dédapámtól örököltem ezt a "vénát", talán a korábbi családi munkamegosztás (Anyukám főzött, én pedig sütöttem) teszi, de nagy örömömet lelem a finomabbnál finomabb sütemények megsütésében. Mikor rábukkantam erre a receptre, tudtam, hogy alakbarát program ide vagy oda, nekem ezt meg_kell_sütnöm mihamarább... Hiszen kókusz van benne! Amiért rajongok! :)






Hozzávalók (a mennyiségek 2.5 dl űrtartalmú bögrével értendők):

1 1/2 bögre graham liszt
1/2 bögre citromlé
1 csomag sütőpor
120 gramm puha vaj
2 egész tojás
1 bögre barnacukor
1/2 tk. fahéj
1 bögre kókusz
2 nagy vagy 3 kisebb banán

A vajat a cukorral robotgép segítségével habosra keverjük, egyenként hozzáadjuk a tojásokat, így is jól kikeverjük. A banánt a citromlével aprítógépben pépesre mixeljük, a masszához adjuk. Mikor egyneműre kevertük, hozzáadjuk a sütőporos lisztet, a fahéjat, a kókuszt. Kivajazott kilisztezett kapcsos tortaformába simítjük és előmelegített sütőben 180°C-on, 40-45 percig sütjük (tűpróba!). Mikor kész, a formában hagyjuk 15 percig hűlni, majd egy tálra borítjuk. A tetejét kókuszreszelékkel megszórjuk. Vaníliafagyival, vagy tejszínhabbal (vagy mindkettővel ;) ) tálaljuk.
(A receptet Gabula-Halmos-Korpádi-Patyi: Nagy süteménykönyv művéből alakítottam kicsivel alakbarátabbra.)

Nincsenek megjegyzések: