2007-03-22

Vörösáfonyás-szezámos müzligolyók

Kutatok már egy ideje - idő hiányában sajnos keveset és nem kitartóan - valami olyan édesség recept után, ami beilleszthető az alakbarát programomba. A müzli, mint olyan sütikben való felhasználásával sok helyen találkoztam, az egyetlen probléma az volt, hogy mindig kellett bele valami olyan, amit most jobb lenne elhagyni (pl. tojás, méz). Így Kicsivú ötletén felbuzdulva nekiláttam megcsinálni (némi módosítással) ezt a müzligolyó finomságot. Kicsivú rossz tapasztalataiból okulva fűszerként fahéjat és mézeskalács fűszerkeveréket használtam, az aszalt sárgabarackot pedig lecseréltem aszalt vörösáfonyára. Kétség nem fér hozzá, hogy az íze így karakteres és finom lett. Ma ez lesz a tízórai!





Vörösáfonyás-szezámos müzligolyók

Hozzávalók:

140 gr aszalt vörösáfonya
125 ml hideg víz
1/2 tk. fahéj
1 tk. mézeskalács fűszerkeverék
20 g szezámmag a forgatáshoz
215 gr natúr müzli (én pehelymixet használtam)


Elkészítés: Az áfonyát, a vizet, a fűszereket összeforgatjuk és közepes lángon forráspontig főzzük. Amikor már forr, alacson lángon, fedő alatt, időnkénti kevergetéssel főzzük, amíg az áfonya meg nem puhul (kb. 10 perc). Kihűtjük. Közben a szezámmagot aranybarnára pirítjuk. A natúr müzlit aprítógéppel megőröljük (ha nincs ilyesmink, a mozsár és egy éles kés is jó szolgálatot tehet), kisvártatva hozzáadjuk a kihűlt áfonya mixtúrát és addig őröljük, amíg nagyjából masszaszerű képződményt nem kapunk (ha kell adjunk hozzá plusz vizet, én kb. 25 ml-t öntöttem még hozzá). Keverőtálban kézzel masszává gyúrjuk. 2 teáskanálnyi masszát golyóvá formázunk (legegyszerűbb úgy, ha először jól összenyomkodjuk), majd pirított szezámmagban megforgatjuk.

Könnyű csemege.

4 megjegyzés:

Névtelen írta...

Látom már, hogy megosztod a titkos összetevőket. Köszi! Kis erőgyűjtés után lehet, hogy még egyszer nekifutok. Én egyébként Cerbona müzlit használtam, ami nem igazi müzli, hanem ilyen ropogós cuccos.

macs írta...

:) Ó igen, a Cerbona müzli... főleg a mézeset szeretem! Bármennyit képes vagyok eltüntetni belőle... :D

Névtelen írta...

Ezek mindig olyan jól néznek ki, de nálam a golyóformálási szakasz erős visszatartó tényező :)) Elég, ha arra gondolok, hogy órákig gurigázok, aztán öt perc alatt eltüntetik az éhes szájak, és máris inkább kanállal tolom a számba :))

macs írta...

t3v, teljesen igazad van... :D