2007-03-06

Spagetti mozzarellával és sült paradicsommal

Ezt az egyszerű de nagyszerű tésztaételt az üres húsraktár-béli kínomban választottam mai munkaebédnek. Nem volt időm ugyanis a hétvégén húsbeszerző körútra indulni a piacra, hipermarket kínálatából meg sosem vásárolok. Nem csalódtam a tésztában, elkészítve is olyan finom volt, mint ahogy a recept sejtette... Hogy ez eddig nem jutott eszembe? ;)




Spagetti mozzarellával és sült paradicsommal

Hozzávalók 2 személyre:

25 dkg spagetti


2 zacskó mini Szarvasi mozzarella golyóbis


háromnegyed tálca szárított, pácolt, szeletelt sonka (Herz vagy Bolero)


5 dkg parmezán (egész parmezán híján én előre reszeltet használtam... =:-) Már hallom is a felhördüléseket! :))


A sült paradicsomhoz:


7 közepes gerezd fokhagyma


4 nagyobb paradicsom


1 doboz konzerv hámozott paradicsom


2 ek. olívaolaj


2 ek. balzsamecet


1 ek. cukor


só, bors, morzsolt kakukkfű



Elkészítés: A sütőt előmelegítem 200°C-ra, előkészítek egy kisebb tepsit. A paradicsomokat a csumájuk körül meglékelem, a csumájukat kiemelem, a paradicsomokat közepes kockákra vágom. A fokhagymagerezdeket megpucolom, kis lapokra aprítom. A felaprított zöldségeket a tepsibe szóróm, meglötyögtetem az olívaolajjal, a balzsamecettel, megszórom a cukorral, sóval, borssal, kakukkfűvel, összekeverem, elegyengetem a tepsiben. Mehet a sütőbe 20 percre, időnként átforgatom, hogy egyenletesen süljön. Míg a sütőből megindul az illatáradat, felteszem a spagettinek való vizet főni. A 20. perc tájékán a süldögélő zöldségek mellé zuttyantom a felapritott konzerv paradicsomot a levével együtt, valamint a cafatokra tépkedett szárított sonka felét. Össszeforgatom, újabb 20-25 percig sütöm, míg jól össze nem rotyog és a paradicsom is megpuhul. Közben a tészta 'al dente'-re főtt, leszűröm, lecsepegtetem.


Tálaláskor a kifőtt tésztára ráhalmozom a szószt, annyi lével, hogy jó szaftos legyen. A tetejére sonkacafatokat tépkedek, parmezánnal meghintem, félbevágott mozzarellagolyókkal bolondítom.

(A receptet Stahl Judit Végre otthon című kötete ihlette, abban eszközöltem módosításokat.)

Update 1: Dobozkába rendezve vittem ebédre, így melegítéskor a mozzarellagolyók gusztán ráolvadtak a tésztára... mmmm... nekem nagyon ízlett! Egyáltalán nem lett "száraz", jó szaftos lett.

Nincsenek megjegyzések: