2007-03-28

Tonhalpuffancs

Nagyon szeretem a halat és mivel roppant egészséges is, elhatároztam, hogy minél változatosabb ételeket igyekszem készíteni belőle. A minap bukkantam rá erre a régóta őrizgetett receptre, kiváló munkaebéd kerekedett hát belőle.

Hozzávalók:

2 kis doboz tonhalkonzerv
2 evőkanál száraz fehér bor
4 szál újhagyma
2 gerezd fokhagyma
só és frissen őrölt fekete bors
2 kis csokor petrezselyem
1 dl víz
10 deka graham liszt
olaj a puffancsok sütéséhez


Elkészítés: Szűrön lecsöpögtetem a tonhaldarabkákat, azután belekanalazom őket a turmixgépembe. Hozzájuk löttyintem a fehér bort, az apróra vágott újhagymát, a megtisztított és vékony szeletekre felvágott fokhagymát, szórok hozzá pici sót és tekerek bele jó sok borsot. Utána belevagdosom a petrezselymet is, aztán felöntöm az egészet 1 deci vízzel és összeturmixolom. Ha már pépes, akkor kiöntöm a halas masszát egy tálba, belekeverem a lisztet és lefedve berakom a puffancsok tésztáját a hűtőbe 1 órára (én egy éjszakát hagytam bent, mert reggel sütöttem). Egy mélyebb, nagyobb serpenyőbe jó 4 centi vastagon olajat öntök, közepes tűzön felforrósítom és ha már meleg , akkor púpos teáskanálnyi adagokban beleszaggattom a halas tésztát. 1-2 perc alatt aranybarnára sül, szűrőkanállal kiszedegetem és kicsit lecsöpögtetem róluk az olajat. Salátával tálalom.


(A puffancsokat Stahl Judit sütötte valamelyik műsorában.)

Nincsenek megjegyzések: