2009-04-09

Empanada

Az alábbi spanyol sósság a töltelékek tekintetében sokféleképpen variálható, én az első próbálkozáskor maradtam az eredeti receptnél. El tudnék képzelni sima sajtos, vagy darálthúsos vagy gombás tölteléket is hozzá.
Ehetjük sör/borkorcsolyaként akár, de egy tartalmas leves mellé is el tudnám képzelni, mint könnyebb második fogást.

Az eredeti recepttel ellentétben nem olajban sütöttem, hanem sütőben, sütőpapíron. Így nincs olajszag és pár kalóriát is spórolhatunk.




Hozzávalók:

A tésztához:

30 dkg finomliszt
1 ek. só
15 dkg hideg vaj
1 egész tojás
3/4dl hideg víz
1 ek. fehérborecet (nekem csak vörös volt)


1. A tésztát előző nap összeállítjuk. Lisztet és a sót összekeverjük, majd a hideg vajat hozzáreszeljük, elmorzsoljuk.
2. A tojást, a vizet és az ecetet kézi habverővel összehabarjuk, a lisztes keverékhez adjuk és összedolgozzuk. Folpack-ba csomagolva egy éjszakát a hűtőben pihentetjük.
3. Másnap, mielőtt nyújtani kezdenénk, jó előre kivesszük.
4. Elkészítjük a tölteléket.


A töltelékhez hozzávalók:

20 dkg gépsonka
1 gerezd fokhagyma
1 cs. újhagyma (nálam 1 szál póréhagyma)
5 dkg magozott, fekete olajbogyó
1 doboz hámozottparadicsom konzerv (Mutti)
1 tojás
fél ek. oregánó
fél ek.pirospaprika
fél ek. őrölt kömény
só, bors

5. A fentieket (a hámozott pari konzerv leve kivételével, azt kiöntjük) összeturmixoljuk/aprítjuk. Ne legyen túl pempős.
6. A tésztát lisztezett deszkán kb. 3 mm-re nyújtjuk és a legnagyobb pogácsaszaggatóval körlapokat szúrunk ki belőle.
7. A körök közepébe 1-1 púpozott kávéskanál tölteléket teszünk. A körlapok szegélyét vizes ujjal körbesimítjuk, hogy jobban ragadjon, majd félbehajtjuk, széleit összenyomjuk (opcionálisan villával bebordázhatjuk a szegélyeit.)
8. Eredetileg fritőzben kellene sütni, de én sütőpapírral bélelt tepsiben, egy felvert tojással megkenve sütöttem, míg szép pirosas-barnás nem lett (180°C-on kb. 20-25 perc). Így tovább tart ugyan az elkészítése, de szerintem nagyon finom és kalóriaszegényebb is.
Forrás: Stahl Judit Gyors húsos ételek c. könyve (56. oldal)

Nincsenek megjegyzések: