2007-04-16

Vajas-mandulás sütemény

Hétvégén megsütöttem Mamma süteményét és bizton állítom: nagyon finom. Igaz, szerintem nekem egy kicsit más lett, mint az eredeti... :) Az eltérés oka az lehet, hogy sajnos a sokadik helyen sem kaptam darabolt mandulát, így a receptben írt adagot szeletelt mandulával voltam kénytelen helyettesíteni. Így nekem egy kicsit másképpen is néz ki, szerintem állagra is más, de élvezeti értékéből mit sem veszített. A krém a süti tetején (esetemben) valójában cseppet sem krém, mert az olvasztott cukros-mandulás vaj beleivódik a tésztába és csak a mandula képez egy vékony és igen ropogós réteget a süti tetején.


Hozzávalók a tésztához:
25 dkg kristálycukor
25 dkg finomliszt
75 g vaj
2 dl tejszín
1 tk sütőpor
4 db tojás

A rávalóhoz:
20 dkg vaj
25 dkg kristálycukor
10 dkg darabolt mandula
10 dkg mandulalapocska
annyi tej, amennyitől krémes masszát kapunk (nálam ez 5 ek.)


A sütőt 180 ºC-ra előmelegítem. A vajat folyékonnyá olvasztom, majd a tészta hozzávalóit a receptben írt sorrendben robotgéppel alaposan összedolgozom. Egy közepes tepsit kivajazok a tésztát belesimítom. 15 percig sütöm.

A tetejére a vajat felolvasztom és összedolgozom a cukorral és mindkét fajta mandulával, majd annyi tejet adok hozzá, hogy krémes masszát kapjak. A megsült tésztára rásimítom a mandulás masszát. Nem kell megijedni attól, hogy folyós a massza (azért írom ezt, mert nekem meglepő volt, noha logikusan végiggondolva a receptet, ez természetes :) ), a tésztát nem áztatja el, hanem csak finoman beleolvad. Hogy ez megtörténjen, visszateszem a sütőbe és további 20 percig sütöm. Miután a tepsiben kihűlt, felvágom.

Nincsenek megjegyzések: