2007-04-04

(Lassan) sült citromos-fokhagymás csirkecomb

Ezt a receptet a sütés-főzés nagyasszonya Nigella Lawson hivatalos oldalán találtam. Bár nagyon kedvelem a hölgy munkásságát, mégis pironkodva kell bevalljam, hogy egyik könyve sincsen (még) meg. Amelyekre ugyanis szemet vetettem (How to eat; How to be a domestic goddess), még nem jelentek meg magyarul, de tudtommal már előkészületben vannak. Így hát marad a türelmes várakozás és a honlapon rendelkezésre álló receptekből való sütögetés.

Különlegesség, hogy a receptben a citrom a főszereplő, s be kell valljam, a fokhagymával való találkozásától nem is vártam ilyen ízharmóniát. Amúgy pedig nem mondható éppen tempós ételnek, mert a csirkét lassú tűzön és ezért sokáig (2 óra + 40 perc pirítás) kell sütni, hogy az ízek szépen összeérjenek, összesüljenek. Bizton állíthatom: megéri ezt az időráfordítást.


Hozzávalók:

6 csirke alsócomb
1 nagy fej hagyma pucolatlan gerezdekbe szétszedve
2 közepes citrom, vaskos nyolcadokba vágva
kevés kakukkfű (nekem csak szárított volt)
3 evőkanál olívaolaj
140 ml fehérbor
frissen őrölt fekete bors

A sütőt 160°C-ra előmelegítjük. A csirkecombokat megmossuk, picit megsózzuk (bár az eredeti recept ezt nem írja elő, én mégis jónak láttam), egymás mellé egy tepsibe sorakoztatjuk, mellé szórjuk a fokhagyma és citrom gerezdeket, valamint a kakukkfüvet. Olajat is hozzáadjuk és kézzel jól elkeverjük, hogy minden mindennel "találkozzon", majd elrendezzük, hogy mindegyik csirkecomb a bőrös felével felfelé figyeljen. A fehér borral megpermetezzük, tekerünk rá borsot és alufóliával letakarva a sütőbe toljuk. 160°C-on, 2 órát sütjük. Az idő leteltével a sütőt 200°C-ra csavarjuk és a fóliát levéve a csirkecombokat szép aranybarnára pirítjuk.

Barnarizzsel tálaltam. Ez a mai munkaebéd by Nigella.

Nincsenek megjegyzések: