2007-04-27

Húsleves

Mostanában sajnos nem volt időm főzőcskézni, összejött egy csomó munka és este mikor hazaértem, már nem volt hangulatom nekilátni a pepecselésnek. Pedig terveztem én, volt, hogy időben haza is értem, de akkor meg valamilyen más jellegű házimunka ejtett rabul.
Tegnap este húslevest főztem. Pulykanyakból, mert az a kedvencem. Főztem bele jó sok zöldséget (karalábét, zellert, sárgarépát, hagymát), érződött is az ízén. A megmosott husikat lábosba rendeztem, felöntöttem vízzel és közepes lángon felforraltam. A habját leszűrtem és a megtisztított, feldarabolt zöldségeket + egész borsot, vegettát és sót belehajigáltam. Innentől kezdve kis lángon főztem, hogy éppen csak gyöngyözzön. Időnként kóstoltam, ha kellett utánasóztam. Amikor megpuhultak a zöldségek, az egész levest átszűrtem. Finom lett, egy dolog hibádzott csak: a színe. Nem lett zavaros, tökéletesen áttetsző volt, de nem volt olyan szép sárga. Sárga volt, de nem "olyan"... Lehet, hogy kicsit hosszú lére engedtem? Anyukám, aki szokott a zsírosnak ugyebár nem mondható pulykanyakból rendszeresen levest főzni, mindig aranysárga színűre sikeríti. Nekem ez most nem jött össze, de ettől még finom volt és jólesett.
Készülök (egyelőre csak fejben) lázasan a VKF #4 fordulójára, szombaton nem leszek ugyan gépközelben, de megszállott gasztrobloggerként azért megoldom valahogy... :)
See you soon! ;)

Nincsenek megjegyzések: