2007-04-16

Amerikai palacsinta (ricottával és fehér csokival)

Régóta tervezem, hogy sütök amerikai palacsintát, megnézem, mit "esznek" rajta annyira a tengerentúliak. Eredetileg Mamma által meghirdetett VKF #4!-re terveztem a publikálását, de annyira jól sikerült, hogy nem bírtam magammal. :) A receptet Su-Yin-től vettem (aki egy Nigella Lawson receptet vett alapul a Forever Summer-ből), kicsit módosítottam: a karamellizált mandula részt kihagytam belőle. Az alaprecept tulajdonképpen a "liszt+tojás+ricotta+tej+só+sütőpor" csapatig tart, a többi már egy variáció a számtalan sok közül. Lássuk, hogy készül!




Hozzávalók:

100 gr fehérliszt
2 szétválasztott tojás
250g ricotta
125 ml tej
csipet só
1 ek. sütőpor
fél tábla (50 gr) fehér csokoládé egészen apróra forgácsolva
egy marék szeletelt mandulabél


Elkészítés: Az összes hozzávalót (a tojásfehérje kivételével) robotgéppel jól elkeverem. A tojásfehérjét kemény habbá verem és az előző masszába forgatom. A mandulát megpirítom, a masszához adom. Enyhén kiolajozott palacsinta sütőbe kis kupacokat placcsantok és készre sütöm. Forgatáshoz kell egy kis kézügyesség, érdemes finoman a sütőfelület aljára nyomkodni egyszer-kétszer a sülő tésztát, hogy "korongosabb" legyen, így könnyebb vele bánni. Azonmód melegen juharsziruppal vagy meglangyított házi áfonyalekvárral tálalom.

Nincsenek megjegyzések: