2008-11-08

Zöldségleves

Úgy tűnik a XX. VKF nyomán végre beindult nálunk a leves szezon. Lassacskán az időjárás is támogatni fogja a jó kis tartalmas, meleg leveseket. :) Mint azt már korábban is írtam, a hagyományos levesek pártján vagyok/voltam, nagy kedvencem a zöldborsóleves cérnametélttel. Az alább közölt leves is zöldborsólevesnek indult, de - mivel kicsit eltúloztam az egyéb zöldségfélét - zöldséglevesként végezte. :) Semmi extra, de tényleg, nem is blogba való, de hátha valakinek jól jön.



Hozzávalók:

10 ek. zöldborsó (mirelti vagy szezonban friss)
2 szál sárgarépa
2 szál fehérrépa
1 közepes zellergumó
1 közepes fej vöröshagyma
1 közepes burgonya
1 csokor friss petrezselyem vagy 2 ek. szárított
só, bors
1 kk. cukor
2 ek. olaj
1 ek. finomliszt
2 kk. őrölt pirospaprika


Elkészítés:


1. A megpucolt, felaprított hagymát pici sóval az olajon megpároljuk, a zöldborsót hozzáadjuk és közepes lángon, fedő alatt megpároljuk.
2. Ha már puha, finomliszttel meghintjük, kicsit kavargatjuk, majd a tűzről lehúzva pirospaprikával megszórjuk.
3. Kb. 1.2 l vízzel felöntjük és a megtisztított és felkockázott/felkarikázott zöldségeket beletesszük. Sózzuk, borsozzuk, a felaprított petrezselymet is hozzáadjuk.
4. Addig főzzük, míg a zöldségek meg nem puhulnak.
5. A tésztát én nem a levesbe főzöm, mert túl sok nedvességet szív magába. Mindig külön főzöm ki hozzá.

Nincsenek megjegyzések: