2007-02-28

Sajtos-tejszínes csirkemell

Édesanyámtól tanultam ezt a pipireceptet, és talán ez az, amivel először "villantottam" - főzés terén - a konyhában. Odáig csak a sütésre szorítkozott a tudományom: a családi munkamegosztás szerint édesanyám főzött, a sütés pedig az én reszortom volt. Dédapám cukrászmester volt, talán innen ered a sütemények iránti szenvedélyem... Az alább közölt recept nagyon finom és egyszerű, mégis sokszor még gyakorlott háziasszonyoknak is tudok ezzel újat mutatni... ;)

SAJTOS-TEJSZÍNES CSIRKEMELL

Hozzávalók:
2 kisebb filézett csirkemell (kb. 0,5 kg összesen)
2 dobozos főzőtejszín (egyenként 0.3 dl)
reszelt trappista sajt (ízlés szerinti mennyiség)
só, bors
darabka vaj a sütőforma kikenéséhez

Elkészítés:
A csirkemelleket megmosom és hosszában elfelezem (gyakorlatilag slankítom a szeleteket). Megsózom (de óvatosan, mert a vékony szeleteket könnyebben el lehet sózni!), megborsozom. Egy tűzálló tálat kivajazok és a húsokat belefektetem. Megszórom reszelt sajttal (én gazdagon szeretem, úgy, hogy teljesen befedje a húst), a dobozos főzőtejszíneket rálotyogtatom, a tetejére dobok pár darabka vajat. Alufóliával beborítom és mehet az előmelegített sütőbe. Kb. 35-40 perc alatt kész, 200C°-on. Azért bökjük meg villával, mielőtt kivennénk, hogy jó puha-e.
Rizzsel nagyon finom.

Itt jegyezném meg, hogy ismeretes egy olyan recept-változat is, amely szerint a befűszerezett csirkemelleket egy éjszakára fokhagymás tejbe áztatom. Másnap először lisztbe, majd tojásba forgatom, majd kivajazott tűzálló tálba egymás mellé rendezgetem őket, reszelt sajttal bőséggel megszórom, tejföllel meglocsolom, kis darabka vajat biggyesztek ide-oda és összesütöm. Ezt még nem próbáltam, de ami késik...

Nincsenek megjegyzések: