2007-02-28

Kókuszos-vörösáfonyás keksz

Ez a hét úgy látszik Kicsivu jegyében telik nálam, most Lilafüge receptjéből módosított vörösáfonyás-kókuszos keksz receptjét próbáltam ki. Némi módosítást is eszközöltem, de nem szándékosan. A sütésnél ugyanis már nagy sietségben voltam, így elfelejtettem tojással megkenegetni és cukorba hempergetni, de ettől még nagyon finom lett és mind egy szálig elfogyott... :) Legközelebb azért jobban tartom magam a recepthez ... :)




Vörösáfonyás-kókuszos keksz


Hozzávalók (kb. 30 darabhoz):

20 dkg liszt
1/2 tk. őrölt fahéj
1/4 tk. só
18 dkg vaj
7 dkg porcukor + kb. 4 ek. kristálycukor a szóráshoz
1/2 citrom reszelt héja
7 dkg kókuszreszelék
5 dkg aszalt vörösáfonya
1 tojás a kenéshez

Elkészítés
A lisztet elkeverem a sóval és a fahéjjal. A vajat a cukorral alaposan kikeverem, fokozatosan hozzáadom a fahéjas lisztet, majd belekeverem a citromhéjat, a kókuszreszeléket és az áfonyát. A tésztát két egyforma részre osztom, rudat formázok belőlük és folpackba csomagolva cirka 2 órára a hűtőbe teszem. Utána a rudakat megkenegetem tojással, kristálycukorral megszórom és nagyon éles késsel kb fél cm vastag korongokat szeletelek. Sütőpapírral borított nagyobbacska tepsiben, előmelegített sütőben 180 fokon kb. 15 percig sütöm, halványdrappra.
Tipp: ne süssük túl, mert akkor szerintem nem olyan finom. Illetve a rudak mértezésénél vegyük figyelembe, hogy ez a keksz sülés közben nőni nem fog (mitől is tenné :) ), így akkorka lesz, amekkorára karikázzuk. Érdemes tehát a képen látható átmérőjűre hengergetni a rudat.

Nincsenek megjegyzések: