2007-10-12

Fasírt

"- Mi a fasírt többes száma?
- Fák sírtak."
Ez a blőd poén jut eszembe minden egyes alkalommal, amikor fasírt kerül a kezem ügyébe. Régen volt a Bobo nevű kis figura, kalandjait előszeretettel olvastam a napló formában kapható, keménykötésű kis könyvecskében. Bobo már a múlté, poénja azonban megmaradt, a fasírtot pedig imígyen készítem. Ez a massza az átlagnál lazább, de pont emiatt szeretem. Sülés közben a fasírtok azért szépen egyben maradnak, igazán nagyon finom eledel!
Hozzávalók:
50 dkg darált pulykahús
1 egész tojás
1 zsemle
2 nagyobb fej hagyma
6 gerezd fokhagyma
1 ek. morzsolt majoranna
1 ek. petrezselyem
só, bors
zsemlemorzsa
Elkészítés:
A hagymákat megpucolom, apróra vágom (ilyenkor hálát adok, hogy a Jóisten megteremtette az aprítógépet, mert hagymavágásban még nem tökéletes az aprító technikám: sosem lesz elég apró), a fokhagymákat áttöröm. Olajon pici sóval előbb a vöröshagymát, majd a fokhagymát is megdinsztelem. Egy nagyobb keverőtálban a húst a tojással, a kétféle hagymával, a fűszerekkel összekutyulom. A zsemlét vízbe áztatom, mikor megpuhult, alaposan kinyomkodom, apróra marcangolom és a húsmasszához adom, összekeverem. Gombóckákat formálok belőle, zsemlemorzsában megforgatom és forró olajban kisütöm.
(Fotó nincs, mert este már túl sötét volt, a reggel pedig túl kapkodósra sikerült.)

3 megjegyzés:

Névtelen írta...

Szia!

Először azt hittem, anyukám receptje! :) De csak majdnem: ő még pici pirospaprikát is tesz hozzá mint fűszert, és a zsemléket nem vízbe áztatja, hanem tejbe. Nem akarod kipróbálni? Nem beledumálni akarok, csak úgy még finomabb...tényleg.

Egyébként annyi jó receptet olvastam nálad, hogy már terjesztem a barátnők között az oldal címét. :D (Persze csak ha lehet...)

Névtelen írta...

Szia!
Kisfiamnak volt egy korszaka, mikor nem volt hajlandó semmilyen ételt megenni amiben hagyma van. Ekkor találtam ki, hogy dinsztelés után teszem az aprítóba a hagymát, így teljesen krémszerűvé válik,és amit a gyermek nem lát, az nincs :o)
Ennek köszönhető, hogy ma már nagyobb darabokra vágom a hagymát, és "pürésítve" teszem az ételbe. Nagyon finom lesz a fasirt így, de pörkölt alapnak is finom.
Nagyon jó az oldalad! Gratulálok! Éva

Névtelen írta...

Kedves Kismacs! Megcsinaltam a fasirtot es az almas pitet is es annyira de annyira finom lett. Mindenkinek nagyon izlett! Koszi nagyon!!! Szep napokat, Dorka