2007-10-17

Aszaltszilvás csokitorta

Ez bizony az a tipikusan mennyei étek kategória. Finom csokis, és remekül harmonizál hozzá az alkoholba áztatott aszalt szilva (noha én nem szeretem amúgy). A tésztája a brownies-ra emlékeztet.



Hozzávalók:

25 dkg aszalt szilva
4 ek konyak
2,5 dkg kakaópor
10 dkg étcsokoládé
5 dkg vaj
17,5 dkg cukor
4 tojás fehérje
8,5 dkg finomliszt
1 tk. őrölt fahéj


Az aszalt szilvára locsoljuk a konyakot, elkeverjük és ázni hagyjuk kb. 30 percig. Előmelegítjük a sütőt 190 fokra és kivajazunk egy kapcsos tortaformát.
A kakaót, a csokoládét, a vajat és 14 dkg cukrot egy lábasban 1 dl forró vízzel kis lángon felolvasztunk, kihűtjük.
A tojások fehérjét pici sóval kemény habbá verjük, és fokozatosan hozzákeverjük a maradék 3,5 dkg cukrot. A lisztet átszitáljuk, hozzáadjuk a fahéjat, majd óvatosan hozzáforgatjuk a tojáshabhoz, végül a csokis masszával is elvegyítjük és sima masszává keverjük. (Nem baj, ha ez nem sikerül teljesen.) A masszát a formába öntjük és a tetején elrendezzük a szilvákat, rálocsoljuk a maradék konyakot és kb. 30 percig sütjük, éppen csak szilárdulásig.

(Ötlet Doctorpepper-től jött, aki ezt készítette a GBT 2.-re!)

1 megjegyzés:

Névtelen írta...

hű, csak most vettem észre:) ugye, milyen jóó is ez? én azóta szeretem az aszaltszilvás sütiket, mióta ezt kipróbáltam, pedig előtte soha nem ettem volna meg...