2007-05-18

Parmezános-kurkumás spárgaszósz

Ahhoz képest, hogy saját bevallásom szerint is "tészta-mán" vagyok, nem is publikáltam még tészta receptet... (Hát ezen a jövőben változtatni kell!) És mivel volt otthon egy csomó spárga, nem volt kérdés, hogy valahogy mihamarább el kell készíteni. Lehetőleg úgy, hogy önmagában megálljon, ne kelljen mellé főfogást összerakni, a spárga maga legyen a főfogás.
Kurkumával még sosem főztem, de múltkor vettem egy csomaggal és most kipróbáltam, nagyon megtetszett. Nagyon szép színt ad az ételnek és finom is. Szerintem a spárgához is kiválóan passzol.
Az alábbi szósz szerintem kiválóan passzol tésztához is, rizshez is. Így készül.
Hozzávalók:
egy csomag spárga
3 dl főzőtejszín
5 ek. tejföl
5 dkg vaj
só, bors, kurkuma
Elkészítés:
A spárgát a szokásos módon készítem elő, kis darabokra vágom és vajon - fedő alatt - puhára párolom. (Ha szükséges, egy kis vizet is teszek alá). Főzőtejszínt és a tejfölt hozzáadom, fűszerezem, egyet rottyantok rajta és kész is. Tésztával, vagy rizzsel kiváló rapid étel.
(A spárgákat Mamma útmutatója alapján készítettem elő. A receptet a Nélkülözhetetlen vegetariánus szakácskönyv tagliatelle tejszínes spárgával című receptje ihlette. Az eredeti recept zöldfűszerekkel machinál, plusz nem rak bele tejfölt.)
Kép itt is lesz, csak kicsit később...

Nincsenek megjegyzések: