2011-11-06

Ricottás-mascarponés torta csokoládéval és naranccsal

Még októberben, Anyukám születésnapjára gyűlt össze a család, és ez alkalommal sütöttem ezt a tortát. Merem ajánlani, mert mindenkinek nagyon ízlett, szerintem az egyik legjobb "nem hagyományos"(értsd. töltött krémes) torta, amit sütöttem. Nagyon könnyű, egyáltalán nem émelyítően édes, eteti magát. Ráadásul az elkészítése sem bonyolult.

Az alapja édes tészta, és nagyon finom, így biztos más töltelékekkel is ki fogom próbálni.



Hozzávalók:
A tésztához:

250 gr (lehetőleg) igazi vaj
200 gr porcukor
csipet só
500 gr liszt
1 vaníliarúd kikapargatott magjai
1 citrom reszelt héja
4 tojássárgája
2-4 ek. hideg tej

A töltelékhez:
250 gr ricotta
250 gr mascarpone
125 gr porcukor
3 narancs reszelt héja
2 vaníliarúd kikapargatott magjai
2 tojás
100 gr legalább 70% kakaótartalmú étcsokoládé

1 felvert tojás a kenéshez
porcukor a díszítéshez (opcionális, én elhagytam)

Elkészítés:

1. Először az alaptésztát készítjük el. A megadott mennyiségből két adagnyi tészta lesz, és nekünk mindkettőre szükségünk lesz: az egyik lesz a torta alapja, a másik a rácsozat. A vajba elkeverjük a porcukrot és a sót, majd hozzáadjuk a lisztet, a vaníliát, a reszelt citromhéjat és a tojások sárgáját. Ha olyan, mint a durva zsemlemorzsa, hozzáadjuk a hideg tejet. Gyorsan dolgozzunk, nem szabad sokat gyömöszködni, mert akkor elveszíti a légiességét. Nagy cipóvá formázzuk, majd egy rövid és vastag szalámiformába rendezzük, folpackba becsavarva legalább 1 órára a hűtőbe tesszük.

2. Én egy kb. 28 cm-es kapcsos tortaformát használtam a sütéshez. A tésztát 1 óra elteltével kettőbe vettem és nagyon vékony, hosszanti lapokat szeltem belőle. Ezekkel a szeletkékkel a tortaformát kibéleltem (oldalát is), az illesztéseket jól összenyomkodtam, simogattam. Elvileg egy órára a fagyasztóba kellene tenni, de nekem nagyon kicsi a fagyasztóm, így ezt a lépést kihagytam és nem volt gond.

3. Ezt követi a vakon sütés: a tésztába egy sütőpapírt rendezünk, megtöltjük rizzsel vagy pl. száraz fejtett babbal (kvázi nehezéknek) és a 180°C-ra előmelegített sütőben, középtájon 15 percig sütjük. Nem kell szanaszét sütni, a lényeg, hogy ne legyen már nyers a tészta, mert így a nedves töltelék nem tudja majd átáztatni, ha belekerül. Ha kihűlt, tölthető a tészta.

4. A 2 tojás sárgájával a ricottát, a mascarponét, a porcukrot, a narancshéjat és a vaníliát jó fényesre keverjük. Egy másik tálban a tojásfehérjékből kemény habot verünk, majd óvatos mozdulatokkal a ricottás masszához keverjük. A kihűlt tortalapra kenjük, majd a reszelt (vagy apróra vágott) étcsokival egyenletesen megszórjuk.

5. Most jön el a második adag édes tészta ideje, amit a tortalappal egyenlő vastagságúra, de négyszögletesre nyújtunk és 14 db kb. 2,5 cm-es csíkokra vágunk. A torta tetején 7 csíkot fektetünk, majd ezekre merőlegesen a maradék 7 csíkot osztjuk el. A végeket a tortaforma széléhez nyomkodjuk. Megkenjük tojásfehérjével (és megszórhatjuk porcukorral). 170°C-os sütőben 40-45 percig sütjük (tűpróba a torta közepén!)

Langyosan is finom, de teljesen kihűlve is!

Jamie Oliver recepte a Jamie konyhája című könyvből (282-287. oldal).

Nincsenek megjegyzések: