2008-03-17

Diós rúd

Az alábbi édesség Stahl-recept, és bevált. Megint. :) Könnyű és gyors édesség, és tényleg nagyon-nagyon finom. Nem csak dió-mániásoknak! A tésztája gyorsan összeáll és annyira könnyű és ízletes, hogy szerintem más töltelékkel is megállná a helyét.



Hozzávalók:

A töltelékhez:
5 dkg puha vaj
10 dkg darált dió
10 dkg kristály cukor
1 kk. fahéj
1/2 dl narancslé (én citromlevet tettem kényszerűségből bele)

A tésztához:
25 dkg finomliszt (és még amennyit felvesz)
1 ek. sütőpor
1 ek. kristálycukor
1 csipet só
1/2 dl olaj
2 dl tej

kenéshez 1 tojássárga

Elkészítés:
A sütőt 220 fokra előmelegítjük, egy kb. 30x40 cm-es tepsit sütőpapírral kibélelünk. A tölteléket állítjuk össze először. Ehhez a vajat, a diót, a cukrot, a fahéjat összekeverjük, legvégén a narancs (citrom) levet is hozzáadjuk és jól összedolgozzuk.
Most jön a tészta! A lisztet, a sütőport, a cukrot és a sót elkeverjük egy nagyobb tálban. Az olajat és a tejet jól elvegyítjük, majd a lisztkeverékhez adjuk és gyors mozdulatokkal összegyűrjük. Én úgy ítéltem meg, hogy még egy kis liszt kell bele, a lényeg, hogy összeálljon szépen a tésztánk, de könnyű legyen az állaga.
Lisztezett deszkán, lisztezett sodrófával 50x20 cm-es téglalappá nyújtjuk, egyenletesen elosztjuk rajta a tölteléket és kb. 5x10 cm-es csíkokat vágunk belőle. Végénél megfogjuk a csíkokat és pedrümk rajta. Én az egyszerűség kedvéért először a közepén csavartam egyet, aztán még a két végén egyet-egyet. A csíkokat a tepsire helyezzük egymástól 3 cm-re. A felvert tojássárgával megkenjük a tészta részét és 10-15 percig sütjük.
Ne lepődjünk meg, ha a töltelék egy része "lemászik" sülés közben a tésztáról, így is marad elég a sütin.



(Stahl Judit receptje a Gyors édességek című könyvből.)

Nincsenek megjegyzések: